Braun Silk epil 7 7791 Wet & dry Epilator

• Test panel 7,4 apr 2011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk epil 7 7791 Wet & dry Epilator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

lilipop 25-03-2013

Een fantastisch product, de pijn valt erg mee. Ben helemaal enthousiast en positief. Nooit meer waxen of shaven!

Marjolein25 27-06-2011

Er is geen enkel epileerapparaat pijnloos, maar deze Braun doet een stuk minder pijn dan andere apparaten. Je kunt hem in het water gebruiken en dit verlicht de pijn. Onderbenen doen geen pijn, de bikinilijn ermee doen durf ik nog niet. Het resultaat is prachtig. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden ;)

Tamlyn 26-05-2011

Jaren geleden het allereerste Silk Epil model gehad als cadeau. Maar 1x gebruikt op m'n benen, vond het te pijnlijk!

Ik was het scheren sinds kort zat! Zelfs met mn Venus Embrace mesjes kreeg ik irritatie in de vorm van rode bultjes (benen), ingegroeide haren en wondjes (alles "down there" haal ik weg). Als ik 's ochtends had geschoren, had ik 's avonds alweer stoppels!

Hierdoor wilde ik de SILK-EPIL WET&DRY een kans geven, omdat het warme water de pijn zou verzachten. Inderdaad, het doet een stuk minder pijk als droog, maar pijnloos is het zeker niet! (word minder na de 1ste x heb ik begrepen). Eerst mn benen gedaan, erg pijnlijk in de knieholtes/knieen, maar het resultaat mag er zijn! Het voelt niet super glad, maar ziet er wel glimmend glad uit! Erg handig het lichtje!

De dag erna het opzetstuk voor mijn wenkbrauwen en bovenlip gebruikt. NIET DOEN!!! Naast dat het veel te pijnlijk is, heb ik er een BRANDWOND aan overgehouden!! Misschien ligt het aan mijn gevoellige huid, maar ik zou het risico niet nemen! Het is gelukkig goed aan het genezen, maar een (donker) litteken word het helaas zeker.

Volgende week ga ik hem op mn bikinilijn proberen, word erg pijnlijk. Tegenover de snelle oplaadduur (1uur), vind ik de korte gebruiksduur (max. 40min) een nadeel. Voor mij was dit te kort voor beide benen, maar misschien ligt dat ook aan de eerste (zeer pijnlijke) keer en gaat het sneller naarmate ik hem vaker gebruik. Al met al ben ik er zeer tevreden over, balen dat ik hem niet op mn gezicht kan gebruiken.

Inge22 20-04-2011

Voor het kieskeurig testpanel de Braun sil epilady 7 getest.Een epilady die zowel nat als droog gebruikt kan worden. Hij ligt goed in de hand heeft een ingebouwd lampje dat op de huid schijnt, verwijderd ook zeer korte haartjes en geeft een heel glad resultaat. Je hoeft niet eindeloos over dezelfde plek want met 2x zijn echt alle haartjes verdwenen. Het lijkt er ook op of de haartje langer weg blijven.Verschillende opzet stukken die makkelijk te verwisselen zijn. Voor de oksels en de bikinilijn zou ik wel aanraden om het speciale opzetstuk te gebruiken.Hij is goed schoon te houden.Enige minpunt vond ik de aan/uit knop is een soort draaisysteem dat ik niet handig vond. Verder is het een aanrader met name vanwege het zeer goede resultaat.( daar heb je hem tenslotte voor)

10111972 19-04-2011

Het nieuwe opzetstuk (epileren en scheren) is zeker een verbetering t.o.v. het vorige model. Snel, simpel en goed! De mesjes zijn zeer scherp maar door de zwenkende kop weinig tot geen snijwondjes. Hoe vaker je het gebruikt hoe beter het resultaat (alle haartjes zijn na ongeveer 3 scheerbeurten volledig verwijderd).

van Rijs 19-04-2011

Deze epilator heb ik een paar weken mogen testen voor Kieskeurig. Een erg fijn apparaat wat vrij goed de helle korte haartjes meeneemt met epileren. Vooral bij gebruik onder de douche voelde je het bijna niet. Ook het keuze gemak van wel of geen mesje is erg handig. Wil je een direct glad resultaat kan je er een andere kop opzetten met gillette Venus scheermes.

Mopm 08-04-2011

Vandaag gekocht en zojuist uitgeprobeerd.

Ik heb al meerder epilatoren getest(elke keer weer hopen dat het dit keer minder pijn zou doen etc.), maar koos toch maar voor het scheermes vanwege de pijn.

Het fijne aan dit apparaat is dat je hem onder de douche met (scheer)schuim kunt gebruiken. Hierdoor zijn de haartjes zachter. Tuurlijk: als je 'm de eerste 3 keer op je benen zet, denk je "OMG"!!!
Maar daarna is het goed vol te houden, echt waar! Ik heb er ook mijn bikinilijn mee kunnen doen. De oksels waren als laatste aan de beurt, maar toen liep de emmer van m'n pijngrens toch wel over...... Misschien dat ik daar morgen nieuwe kracht voor kan opbrengen ;-)

Het resultaat is nu goed, geen idee natuurlijk of de haren ook echt langer wegblijven, dat moet ik afwachten......

Tot nu toe is het mij alles meegevallen.